programy sprzedaży
Trzeba już teraz zadbać o programy sprzedaży
biletów tak, aby wypełniały się hale na 3 tys. ludzi, które w ciągu
dwóch-trzech lat będą warunkiem gry w PLK. Chcemy szkolić ludzi, którzy
będą się tym zajmowali w klubach. To jest kierunek, w którym chcemy
pójść. To będzie proces żmudny, a jego efekty mogą przyjść za dwa lata.
- Przede wszystkim wiarygodne kluby z odpowiednimi budżetami i
strukturą organizacyjną, w której znajdą się np. osoby odpowiedzialne
za organizację widowisk. Kluby muszą spełniać pewne wymagania dotyczące
transmisji telewizyjnych, oprawy widowisk, konferencji prasowych,
współpracy z mediami.
- Dotychczas te rozmowy prowadził p.o. prezesa Roman Ludwiczuk,
który w tej chwili przekazuje mi ustalenia. Mogę jednak powiedzieć, że
nieprawdą jest, że firma Tauron chciała wywrzeć jakiekolwiek zmiany w
zarządzie ligi, i to był jej warunek, aby rozpocząć sponsorowanie.
Rozmowy są jednak bardzo zaawansowane i mam nadzieję, że w półtora
miesiąca uda nam się zamknąć wszystkie szczegóły. Myślimy o
długofalowej, a nie jednorocznej współpracy.
Jacek Jakubowski: Przede wszystkim zainwestować pieniądze
pochodzące od sponsora strategicznego w obudowę i promocję transmisji.
Jeśli w odpowiedni sposób powiadomimy ludzi o zbliżających się
transmisjach, słupki oglądalności wzrosną. Druga sprawa to wyjście z
kanału tematycznego, jakim jest TVP Sport, do kanałów regionalnych, a
także na ogólnopolskie - TVP 3, a docelowo TVP 2. Warunkiem są jednak
promocja i wzrost oglądalności.